Werkwijze

Intake

Voorafgaand aan een traject hebben we een vrijblijvend intakegesprek. Bij een individueel traject is de werknemer bij de intake aanwezig. In het gesprek maken we kennis en bespreken we de gewenste doelen en aandachtspunten. Op basis daarvan stel ik een taaltraining op maat samen.

Bij een groepstraject maakt iedere deelnemer een (korte) online taaltoets om het niveau te bepalen.

Mijn stijl

De voertaal tijdens de lessen is Nederlands. Op deze manier maken we de grootste stappen. Ik vind het belangrijk om tijdens de lessen actief met de taal aan de slag te gaan, dus we zullen veel verschillende oefeningen doen en kijken naar toepassing in het dagelijks werk.

Plezier tijdens het leren vind ik ook belangrijk. Als je iets leuk vindt om te doen, ga je immers veel sneller vooruit. Dus ook als er een lastige e-mail geschreven moet worden of iemand nerveus wordt van Nederlands spreken, zullen we altijd kijken hoe we het iets aangenamer kunnen maken.

Daarnaast vraag ik ook iets: een actieve inzet en discipline zijn benodigd voor een goed resultaat.

Klanten omschrijven mij als enthousiast, betrokken, geduldig en gestructureerd en in staat om lastige regels goed begrijpelijk te maken. Lees vooral ook even mijn referenties.

Lesmateriaal

Indien nodig maken we gebruik van een lesmethode. Ik heb ervaring met diverse methodes en we zullen samen vaststellen wat het beste past. Ook maak ik gebruik van eigen materiaal. Daarnaast zullen we zo veel mogelijk werken met materiaal dat is afgestemd op jullie werkvloer. Denk aan e-mails, rapporten, vergaderstukken etc.

Huiswerk

Bij voorkeur geef ik na elke les huiswerk mee. Een taal leren is immers oefenen, oefenen, oefenen, en het is goed als de deelnemers wat ze geleerd hebben direct leren toepassen.

Leslocatie en -tijden

De leslocatie en -tijden spreken we in overleg af. De lessen kunnen plaatsvinden in-company, thuis of in een nader te bepalen lesruimte in Utrecht. Lessen vinden overdag of ’s avonds doordeweeks plaats.

Voortgang

In het intakegesprek stellen we de einddoelen vast. Tijdens het traject bespreken we regelmatig de voortgang. Ook bespreken we of de lessen aan de verwachtingen voldoen. Wanneer nodig, zullen we bijstellen.